Regulamin sklepu on-line
I. Postanowienia ogólne
Sklep internetowy MTM działający pod adresem internetowym www.lozyskamtm.pl/sklep_on-line prowadzony jest przez Vervo Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi (adres: ul. Traktorowa 128, 94-103 Łódź), wpisaną do rejestrów przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem:
KRS 0000156867,
NIP: 732-18-12-834, zwaną dalej „Operatorem portalu” lub „Sklepem”.
Dane kontaktowe: info@lozyskamtm.pl, nr telefonu 42 252 55 55.
II. Warunki sprzedaży Towarów
- Sklep prowadzi sprzedaż produktów marki MTM oraz normalia łożyskowe (zwanych dalej: „Towarami” lub „Produktami”) w Internecie.
- Stroną umowy sprzedaży zawieranej z Operatorem portalu może być: osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną (zwana dalej: „Klientem”).
- W Sklepie można składać zamówienia za pośrednictwem strony www.lozyskamtm.pl/sklep-on-line lub poprzez kontakt z działem obsługi klienta pod numerem telefonu: 42 252 55 55
- Informacje handlowe zamieszczone na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, ale są zaproszeniem do składania ofert przez Klientów. Złożeniem oferty jest przesłanie przez Klienta zamówienia na formularzu dostępnym na stronie Sklepu lub złożenie zamówienia telefonicznie. Po złożeniu zamówienia, Klient za pośrednictwem poczty elektronicznej otrzyma powiadomienie o przyjęciu przez Operatora portalu zamówienia do realizacji. Z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sklep dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży. Otrzymanie przez Klienta powiadomienia o przyjęciu zamówienia stanowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na otrzymanie potwierdzenia zawarcia umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Płatność za zamówione Produkty może być dokonana przez Klienta: (1) w formie przelewu na rachunek bankowy Sklepu lub (2) gotówką w przypadku osobistego odbioru Produktów. W przypadku płatności przelewem, dostawa Produktów do Klienta następuje po potwierdzeniu dokonania płatności przez Klienta.
- Sprzedaż jest dokumentowana wydaniem paragonu fiskalnego lub faktury VAT.
- Jeśli złożone przez Klienta zamówienie nie będzie mogło zostać zrealizowane z uwagi na brak w magazynie zamówionego Towaru, Klient niezwłocznie zostanie o tym poinformowany. Najpóźniej w terminie 14 dni od chwili zawarcia umowy sprzedaży (zgodnie z ust. 4 powyżej) otrzyma zwrot wpłaconej już sumy pieniężnej na poczet zamówienia. Na życzenie Klienta, Operator portalu wskaże Klientowi możliwy termin dostawy Towaru aktualnie niedostępnego. Zamówienie takie będzie realizowane tylko w przypadku akceptacji nowego terminu realizacji dokonanej przez Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Zamówienia z określeniem formy płatności "Przedpłata na konto na podstawie faktury Pro-Forma", które nie zostaną opłacone przez Klienta w ciągu 3 dni od potwierdzenia zamówienia są automatycznie anulowane.
III. Ceny
- Wszystkie ceny prezentowane na stronie Sklepu są wyrażone w PLN lub EURO, w kwotach netto oraz brutto.
- Cena Towaru podana na stronie Sklepu jest wiążąca dla stron od chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Cena sprzedaży może być niższa od wskazanej na stronie Sklepu ze względu na udzielony indywidualnie Klientowi rabat.
- Koszty dostawy są uzależnione od wybranego przez Klienta sposobu dostawy i wartości zamówienia. Koszty dostawy obciążają Klienta, o ile niniejszy Regulamin nie stanowi inaczej.
IV. Warunki dostawy Towaru
- Każdy Towar prezentowany w Sklepie opatrzony jest informacją na temat jego dostępności. Jeżeli Towar znajduje się w magazynie Sklepu, wysyłka zamówionego Towaru następuje najpóźniej w dniu roboczym następującym po dniu rozpoczęcia realizacji zamówienia, zgodnie z postanowieniami pkt II.5 niniejszego Regulaminu. Za dni robocze uznaje się dni tygodnia od poniedziałku do piątku, które nie są dniami ustawowo wolnymi od pracy. W przypadku, gdy Towar aktualnie nie jest dostępny, strony mogą ustalić odrębnie warunki jego sprzedaży, to jest termin i sposób dostawy oraz cenę, z zachowaniem pozostałych uprawnień Klienta wynikających z niniejszego Regulaminu i obowiązujących przepisów.
- Dostawa Towaru realizowana jest za pośrednictwem firm kurierskich DPD Polska Sp. z o.o. (przy przesyłkach do 150 kg) i Raben Polska sp. z o.o. (przy przesyłkach powyżej 150 kg), przy czym Operator portalu sam wybiera sposób dostawy po zapoznaniu się z wagą towarów zamówionych przez Klienta. O kosztach dostawy Towaru Klient informowany jest przed dokonaniem zamówienia. Przy zamówieniach powyżej 500 zł netto na terenie Polski, koszt dostawy pokrywany jest przez Operatora Portalu.
- Termin otrzymania przez Klienta przesyłki z zamówionym Towarem uzależniony jest od sposobu dostawy. W przypadku firm kurierskich wynosi on do 2 dni roboczych.
- Przy wyborze opcji osobistego odbioru Towaru w Sklepie, Towar można odebrać w siedzibie Sklepu w Łodzi, ul. Traktorowa 128 po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym daty i godziny odbioru zamówionego Towaru.
- Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Unii Europejskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
V. Odstąpienie od umowy
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami, Klient będący konsumentem może odstąpić od umowy sprzedaży Towaru bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 Nr 827) – dalej „Ust.PK”. W celu odstąpienia od umowy, Klient w wyżej wymienionym terminie powinien złożyć i przesłać pisemne lub drogą elektroniczną (w formie zeskanowanej) oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone na formularzu stanowiącym załącznik do Regulaminu. Sklep potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest niezwłocznie do odesłania Towaru wraz z fakturą VAT lub paragonem na adres Sklepu: Vervo Sp. z o.o., ul. Traktorowa 128, 94-103 Łódź, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Klient może dokonać zwrotu Towaru także równocześnie z odstąpieniem od umowy.
- Koszt dostarczenia zwracanego Towaru do Sklepu ponosi Operator serwisu.
- W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy, zwrot wszystkich płatności dokonanych przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży (cena sprzedaży, koszty dostawy) nastąpi nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu przez Klienta od umowy. Zwrot płatności na rzecz Klienta nastąpi w taki sposób, w jaki została dokonana zapłata przez Klienta na rzecz Sklepu, chyba że Klient wskaże inny sposób płatności.
- Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania zwrotu Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadku rzeczy nieprefabrykowanych, wykonanych według specyfikacji Klienta oraz w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- W razie odstąpienia przez Klienta od umowy, umowa jest uważana za niezawartą. To, co Strony świadczyły na podstawie umowy, podlega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Klient, który złożył zamówienie oświadcza, że został poinformowany o przysługującym mu prawie odstąpienia od umowy, zgodnie z przepisami Ust.PK.
VI. Reklamacje
- Jeżeli Towar ma wady fizyczne lub został uszkodzony podczas dostawy, Klient powinien niezwłocznie poinformować Operatora portalu celem wszczęcia procedury reklamacyjnej. Reklamacja powinna być zgłoszona na adres Sklepu lub drogą elektroniczną. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać dokładny opis wady (zdjęcia) oraz skan faktury VAT lub paragon. Operator portalu może zwrócić się do Klienta o uzupełnienie zgłoszszenia reklamacyjnego.
- Uznaje się, że Towar ma wady fizyczne, jeśli:nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego;nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował sprzedawcę przy złożeniu zamówienia, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia i przyjął zamówienie do realizacji;został wydany w stanie niezupełnym.
- Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 14 dni roboczych od ich zgłoszenia.
- Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji Towar zostanie wymieniony na wolny od wad, a jeżeli nie będzie to możliwe, Klient będzie mógł, według własnego uznania, odstąpić od umowy sprzedaży i otrzymać zwrot zapłaconej ceny Towaru, żądać obniżenia ceny Towaru albo wybrać inny Towar w cenie odpowiadającej cenie Towaru, co do którego została zgłoszona reklamacja.
- W przypadku odstąpienia od umowy, zwrot ceny sprzedaży nastąpi w terminie 14 dni od daty dokonania zwrotu Towaru przez Klienta.
- Do realizacji uprawnień Klienta z tytułu rękojmi stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
- Niezależnie od uprawnień Klienta z tytułu rękojmi, na Towary może być udzielona gwarancja na zasadach szczegółowo określonych w Warunkach Gwarancji dotyczących konkretnego Towaru. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
VII. Postanowienia końcowe
- Dane osobowe Klientów są chronione i przetwarzane wyłącznie w celu i w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29.08.1997 r. "O ochronie danych osobowych".
- Klient ma prawo do wglądu oraz zmiany własnych danych osobowych, a także żądania ich usunięcia z bazy danych Operatora portalu.
- Klient składając zamówienie oświadcza, iż wszelkie informacje podane przez niego w zamówieniu są zgodne z rzeczywistym stanem faktycznym.
- Operator portalu zastrzega sobie prawo do zmiany informacji handlowych na temat Towarów oraz warunków prowadzenia akcji promocyjnych. Dokonanie zmian przez Sklep nie wpływa na wcześniej złożone i/lub realizowane na rzecz Klientów zamówienia.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego umieszczenia na stronie Sklepu pod adresem http://www.lozyskamtm.pl/regulamin i obowiązuje przez czas nieoznaczony.
- Operator portalu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu zostaną wskazane na stronie internetowej http://www.lozyskamtm.pl/regulamin z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na zamówienia złożone przez Klienta przed datą wejścia w życie takich zmian, tj. zamówienia Klienta będą realizowane na zasadach dotychczasowych.
- Wszelkie skargi i problemy można zgłaszać do Operatora serwisu na adres: info@lozyskamtm.pl
- Wszelkie spory, które ewentualnie zaistnieją pomiędzy stronami na podstawie lub w związku z umową zawartą pomiędzy nimi na podstawie Regulaminu, strony zobowiązują się rozstrzygnąć polubownie. W przypadku braku porozumienia, spory będzie rozstrzygał wyłącznie właściwy rzeczowo sąd powszechny z siedzibą w Łodzi (to postanowienie nie ma zastosowania do Klientów będących konsumentami w rozumieniu Kodeksu cywilnego). W przypadku sporów z udziałem Klientów będących konsumentami, informacje o procedurach zgłaszania i rozstrzygania takich sporów znajdują się pod adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
- Każdy użytkownik Internetu ma prawo pobrać treść Regulaminu w formacie do wydruku ze strony internetowej http://www.lozyskamtm.pl/regulmin i zapisać go na własnym nośniku.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 28 stycznia 2015 r.
Załącznik:
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: Vervo Sp. z o.o., ul. Traktorowa 128, 94-103 Łódź
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data